Jak je popsáno výše, PPC reklama je taková reklama, která funguje především v on-line světě. Liší se od většiny marketingových nástrojů, především tím, že platíte až v době, kdy na váš odkaz v rámci reklamy někdo klikne. Neplatíte tedy, pokud je reklama zbytečná. Kliknutí vám samozřejmě stačit nebude, musíte především produkty prodat a to už chce trochu umění s PPC pracovat.
Výhody této reklamy spočívají především v přesném cílení reklamy na cílovou skupinu zákazníků či klientů. Jedná se především o klíčová slova, regionální cílení, cílení na určitou skupinu lidí. Vy sami si určíte výši rozpočtu na tuto reklamu. Výsledky reklamy jsou v podstatě okamžité a hlavně měřitelné.
Druhů PPC reklamy je několik. Nejčastější je ta, kdy se reklamy zobrazují ve vyhledávačích, ve chvíli kdy zrovna danou věc člověk vyhledává. Tato reklama vyskočí ještě nad výsledky vyhledávání. Další druh této reklamy je takzvaná kontextová, která se zobrazuje na webových stránkách v textové či grafické podobě. Remarketing je další strategií PPC reklamy správy. Je jedním z nejlepších nástrojů, pokud uživatel navštíví vaše stránky, dostane se do seznamu a následně na něj můžete více zacílit vaši reklamu, tak aby se k vám na stránky vrátil. Můžou se mu zobrazovat výrobky, které již zakoupili, nebo třeba zboží ve slevě.
Tvorba PPC reklam není zrovna jednoduchá a je dobré si pro její vytvoření a spravování nasmlouvat digitální agenturu, která provádí správu PPC reklam, ale také rozumí jejím principům a dokáže ji správně nastavit tak, aby měla opravdu smysl. Vytvořit takovou reklamu totiž není ani trochu jednoduché, a pokud není dobře udělaná, pak se jedná jen o zbytečnou námahu a práci.
Pokud si chcete nechat tuto reklamu vytvořit, pak nejlépe oslovte agenturu, která má velkou praxi a má reference. Ty samozřejmě naleznete na různých diskusních fórech ale třeba i od ostatních provozovatelů eshopů a obchodů.